dinsdag 5 februari 2013

Geen keuken prinses maar een prinses in de keuken

 418516_193506704085094_161984060570692_228817_1464691861_n_large

 Bron: weheartit

Om dan toch echt ooit zeg maar alle huishoudelijke dingen onder de knie te krijgen ging ik mijn volgende avontuur aan. Na mijn, uiteindelijk, geslaagde was avontuur was het tijd voor het koken. Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet echt een keuken prinses ben maar meer een prinses in de keuken. He mam? Ik kan heel goed aangeven wat ik wil en vooral ook wat ik niet wil. Het zelf doen? Daar doe ik niet aan. Ja af en toe als het moet. Wat ik dan kook? ''Kook'' bedoel ik, zo'n kant en klaar maaltijd van de AH met een kant en klaar salade. Die hele tocht naar de oven vind ik altijd al een onwijs gedoe. En dan moet je de oven instellen en dan als het klaar is weer naar de oven toe lopen het eten eruit halen op een bord leggen en dan weer helemaal naar de tafel sloffen om daar te gaan eten.
Soms probeer ik het wel hoor, koken. Ja echt, maar dan is Mama wel altijd in de buurt en dan schreeuw ik vaak genoeg in paniek dat ze me NU moet helpen want het lukt niet. Uiteindelijk staat er dan wel eten op tafel en is de keuken nog heel. Ja hij is nog heel, dan heb ik het maar even niet over de chaos die er is ontstaan.

Maar goed nu woon ik op mezelf. Dus ja naast wassen en schoonmaken moet ik ook zelf voor mijn eten zorgen. De eerste week heb ik het prima gered. Lees: kant en klaar maaltijden. Top. Alleen dat kan ik niet drie maanden blijven volhouden.. Boodschappen doen dat kan ik goed. Lijkt op winkelen dus dat ligt me wel. Daarnaast vind ik het ook erg interessant om hier rond te lopen in de supermarkt. Ze hebben hier bijvoorbeeld speciale lanen voor verschillende landen. Zoals een Ierlandlaan een Indialaan een Polenlaan en wat dacht je van de Engelse chipslaan. Ik dacht er in Nederland veel soorten waren, maar hier... Het is belachelijk hoeveel keus er is. Dat maakt een bezoekje aan de supermarkt een heel avontuur. Als je dan bijvoorbeeld melk wil wordt het moeilijk. Dan sta je voor twintig soorten melk.. Ja welke moet je dan kiezen? Uhh..


Ze hebben zelfs One Direction taarten...

Nouja en dan zijn de boodschappen gedaan en dan komt het koken. Achja de keuken is nog heel en ik kook regelmatig dus het gaat aardig. Ik begin het zelfs 'kuch' leuk te vinden. Ik wil niet dat dit tegen mij gebruikt gaat worden trouwens.

 Het 'let's get cooking' lokaal op de universiteit

Op de universiteit hebben ze Let's get cooking! Kookles voor studenten, ja echt.
De mensen met wie ik hier omga houden allemaal onwijs van koken. Er is er zelfs eentje die ervoor studeert. Goed. Fijn. Ik werd dus een soort van meegesleept naar de Let's get cooking. Nou daar ging ik dan. Woensdagochtend, let's get cooking. Al hou ik meer van Let's get eating, het cooking gedeelte hoort er ook bij.

 Alle ingrediënten uitgestald

Na een korte uitleg werden we verdeeld in tweetallen en mochten we een recept uitkiezen. Pizzaaaa! Lekker en opzich nog wel te doen, dacht ik zo. Maarja dan komt weer dat Engels ertussendoor. We moesten namelijk allemaal spullen gaan opzoeken die we moesten gebruiken bij het koken.

 Het pizza recept

Wat dacht je bijvoorbeeld van een colander? Ongetwijfeld mensen die het weten. Ik niet. En voor de mensen die het niet weten het is een vergiet. Weer een nieuw woord geleerd. Ik geloof dat de kookmevrouw en beetje moe van ons werd. Van de twintig dingen wisten we meer dan de helft niet. Ja sorry hoor, maar ik doe niet aan een engelsekookwoordenschat.

 Alles netjes afwegen

Na een tijdje hadden we alles bij elkaar en konden we beginnen.  Uiteindelijk hebben we, al zeg ik het zelf, een onwijs lekkere pizza gemaakt. En na de let's get cooking was het dan toch wel echt tijd voor let's get eating.

 Mijn pizzaaaaaa

Ook nog even bewijs dat ik niet alleen foto´s heb gemaakt..

Liefs, de prinses in de keuken turning into a keuken prinses!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten