woensdag 9 januari 2013

Mijn avontuur

Mijn avontuur is nu echt begonnen. De droom van het studeren in het buitenland is werkelijkheid geworden. Een droom die een tijd in mijn hoofd heeft gezeten. Ik zag het hele plaatje al voor me. Van hoe het zou zijn, wat ik zou gaan doen, hoe het eruit zou zien, waar ik zou wonen en ga zo maar door. Het mooie en bijna perfecte plaatje dat in mijn hoofd zat werd al heel snel gewist. Het ging niet zo makkelijk als het plaatje in mijn hoofd. De reis van het regelen duurde veel langer dan de daadwerkelijke reis naar mijn bestemming en al koste het wat stress en geregel het is het waard.
Toen alle stress weg was en de Kerstvakantie daar was kwam opeens het besef. Ik ben weg over twee weken. Dan woon ik voor drie maanden in een ander land. De laatste twee weken thuis heb ik zoveel mogelijk genoten van de lieve mensen die ik thuis achter heb gelaten. Langzamerhand verstreken de dagen. Op een gegeven moment was het zover. Op donderdag 3 januari om kwart over vijf ging de wekker. Het was zover. Opstaan en gaan, op naar Schiphol. Samen met mijn ouders mijn eerste stappen zetten in Birmingham. Onze reis verliep soepel, op een niet werkende gate in Birmingham na dan. Na een hele korte vlucht waren we er. Birmingham! Na een kopje koffie en wat toeristische informatie zette we onze reis voort. Papa sjouwend met mijn 22 kilo koffer, ik met een rugzakje en een klein koffertje. Goed geregeld dacht ik zo. Na een kort trein ritje stapte we uit midden in het centrum van Birmingham. Slepend met onze bagage op naar het hotel. Papa en mama voorop en een zuchtende en steunende Naomi daarachter met haar o-zo-zware bagage. Na een tijdje te hebben gelopen kwamen we aan het bij ons hotel en ploften we alle drie, of nouja vooral ik, neer op onze heerlijke bedden. Daarna was het tijd om de stad te gaan verkennen. Wat een prachtige stad! Mooie oude gebouwen en al die winkels. Die conclusie kon ik algauw trekken, als je wil shoppen dan zit je hier goed. Zeker weten.

Van donderdag tot zondag hebben we met z'n drieën allemaal leuke dingen gedaan, lekker gegeten en mijn kamer en de universiteit bekeken. We hebben mijn kamer ingericht en een aantal spulletjes gekocht. Wat een fijn kamertje. Het is klein maar heel erg fijn. Zeker nu ik omgeven ben door mijn eigen spulletjes en een aantal lieve dingen van thuis.
Maandag ochtend was het zover. School, de start van mijn college life en afscheid nemen van papa en mama. Dat was nog niet zo heel erg makkelijk. Die laatste dagen waren onwijs leuk en daarna zou ik opeens alleen zijn. Voor het eerst in mijn leven op mezelf wonen en voor mezelf zorgen. Maar ook dit hoort bij dit 'avontuur'.
Na de taxi rit van het hotel naar de Universiteit stond daar mijn Finse studiegenootje op mij te wachten. Samen op naar onze eerste les. Boeken onder onze arm en gewapend met een plattegrond gingen we, zenuwachtig dat we waren, op naar onze eerste les. Nadat we half verdwaald waren kwamen we aan bij de college zaal. We introduceerde onszelf aan de leraar, die gelukkig van ons af wist en gingen zitten. Om half tien begon het dan echt, school, college, les in het Engels. En het was ge-wel-dig.

Ik heb er nu twee lesdagen opzitten en vandaag een vrije dag waarin ik me ook prima heb vermaakt. Alle begin is moeilijk maar ik weet zeker dat ik dit voor geen goud zou willen missen.

Lieve mensen, tot de volgende keer!

Heel veel liefs,
Naomi

1. hahaha....zware koffer...pfff...Nou, dan heb je jouw koffer nog niet getild wanneer je weer naar A komt :-)
    wanneer ik lees dat je er goed kan shoppen, nou dan mag je vriendinnetje wel met een lege koffer komen in maart.

Vanmiddag nog eventjes een cappuccino gedronken met je lieve moeder. 't ging goed met haar, hoor.

Ik moest zo lachen toen ik hoorde dat er gisteren al voor je was gekookt. Wat ontzettend lief van haar.
    Maar kijk, Naomi, zo leer je 't koken natuurlijk niet. Misschien wel als jullie met z'n tweetjes altijd samen koken...mmm... Ik zie al een heerlijke maaltijd voor me in maart.
    En ik hoor je al roepen: Bas, Rian, Lauren & Fleur...ik heb gekookt! Komen jullie ook?

Ga lekker genieten en we 'spreken' elkaar via je blog en facebook.